Skip to content
Facebook
  • > Om oss
  • > English
Søk
SAFO logo
  • Gode råd
  • Arbeidet vårt
    • Politikkområder
      • Menneskerettigheter og likestilling
      • Inkluderende opplæring
      • Boligpolitikk
      • Universell utforming
      • Helse- og omsorgstjenester
    • Høringsuttalelser og innspill
    • Opplæring og nettverk
    • SAFO-konferansen
      • SAFO-konferansen 2023
      • SAFO-konferansen 2022
      • SAFO-konferansen 2020
      • SAFO-konferansen 2019
      • SAFO-Konferansen 2018
      • SAFO-konferansen 2017
  • Regionene
    • SAFO Agder
    • SAFO Innlandet
    • SAFO Oslo
    • SAFO TVB
    • SAFO Nord
    • SAFO Nord Vest
    • SAFO Sørvest
    • SAFO Trøndelag
    • SAFO Øst
  • Brukermedvirkning
    • Brukermedvirkning på systemnivå
    • SAFO-representasjon
    • Kommunale råd
  • FN-konvensjonen
    • Døvblindhet
    • Retten til inkluderende utdanning
  • Kontakt
  • Gode råd
  • Arbeidet vårt
    • Politikkområder
      • Menneskerettigheter og likestilling
      • Inkluderende opplæring
      • Boligpolitikk
      • Universell utforming
      • Helse- og omsorgstjenester
    • Høringsuttalelser og innspill
    • Opplæring og nettverk
    • SAFO-konferansen
      • SAFO-konferansen 2023
      • SAFO-konferansen 2022
      • SAFO-konferansen 2020
      • SAFO-konferansen 2019
      • SAFO-Konferansen 2018
      • SAFO-konferansen 2017
  • Regionene
    • SAFO Agder
    • SAFO Innlandet
    • SAFO Oslo
    • SAFO TVB
    • SAFO Nord
    • SAFO Nord Vest
    • SAFO Sørvest
    • SAFO Trøndelag
    • SAFO Øst
  • Brukermedvirkning
    • Brukermedvirkning på systemnivå
    • SAFO-representasjon
    • Kommunale råd
  • FN-konvensjonen
    • Døvblindhet
    • Retten til inkluderende utdanning
  • Kontakt

Hjem » Kurs

Aktuelt fra Safo

1.5 Det sosiale

6. april 2020

Alle barn går på skolen for å lære. I tillegg til skolefag, er sosial tilhørighet en viktig dimensjon ved skolen. Sosialisering, å ta kontakt på en god måte og å inkludere andre – og inkludere seg selv-  i en gruppe, er også noe som må læres for mange elever.  Foreldreutvalget

Eksempler på ulike blokker

4. mars 2020

For å tildele en stil må man velge Avansert under innstillinger for Blokk på høyre side av hver blokk eller blokkgruppe.I inputboksen for ekstra CSS-klasser skriver man inn ønsket klasse. Klassen vil da utløse forhåndsdefinerte stiler/design: Eksempler på ulike klasser Dette er en standard infobox.Klasse: kursbox Dette er en infoboks

Sentrale tema

2. mars 2020

Inkluderende opplæring

2. mars 2020

Informasjon og tips til foreldre som har barn med funksjonsnedsettelser i skolen.

Barneskole

2. mars 2020

Etter videregående

2. mars 2020

Ungdomsskole

2. mars 2020

Videregående skole

2. mars 2020

1.1 Hvorfor er inkluderende skole viktig?

2. mars 2020

Norsk skole skal være inkluderende, men i realiteten opplever mange elever at de står utenfor. Grunnen kan være holdninger, kommuneøkonomi eller mangel på kunnskap om inkludering. SAFO arbeider for at en inkluderende skole skal bli en realitet, og i dette kapittelet vil du finne argumenter for inkludering. Du kan også

1.2 Hva skal du bli når du blir stor?

2. mars 2020

Mange elever med funksjonsnedsettelse får aldri spørsmålet om hva de vil bli som voksen. Hvorfor? Forventes det ikke at de kan ha en vanlig jobb? Forventes det kanskje at de ikke kan ha en jobb i det hele tatt? Ofte opplever vi at elever med funksjonsnedsettelser “sluses” gjennom skolen mer

« Forrige Side1 Side2 Side3 Neste »
Arkiv

Kontakt oss

Adresse:

Youngstorget 2B
Postboks 8953 Youngstorget
0028 Oslo

Telefon:

( +47 ) 22 39 60 52

E-post:

[email protected]

SAFO består av:

Norges Handikapforbund
Norges Handikapforbunds Ungdom
Norsk Forbund for Utviklingshemmede
Foreningen Norges døvblinde
SAFO logo
SAFO © 2025 – Personvern
Webdesign med Wordpress og Elementor av Flyt Digital